Vrijednosti čitanja kao jezične djelatnosti i temelja obrazovanja su nesumnjivo velike, djeluju na um i emocije, razvijaju maštu, jačaju volju i karakter učenika. Pri tome usvojenost tehnike čitanja (brzina, točnost i razumijevanje pročitanog) postaju bitan preduvjet uspješnosti cjelokupnog školskog učenja. Zato planiramo i provodimo s učenicima aktivnosti za razvijanje sposobnosti komuniciranja s pisanim izvorima. Učenike se upućuje u pravilno čitanje (položaj tijela, okretanje stranice pri čitanju, hrbat knjige na stolu) i upoznaje ih se sa značenjem i vrijednostima knjižničnog fonda. U tu svrhu priređuju se izložbe slikovnica i knjiga za pojedine razrede, izbor dječjih listova, izbor iz video i audio programa. Djeca knjižnicu doživljavaju kao otvoreno, privlačno i sigurno mjesto, na kojem mogu dobiti informacije koje ih zanimaju, ali i provoditi slobodno vrijeme, pisati zadaću, crtati i učiti. Knjižnica je i mjesto susreta učenika, međusobno ili s knjigom. Knjižnični prostor se lako prepoznaje jer je posebno namješten i uređen i razlikuje se od ostalih školskih prostora. Školska knjižnica je namijenjena djeci školske dobi, učiteljima, roditeljima i drugim članovima obitelji, i svim ostalim školskim zaposlenicima i drugim odraslim osobama koje rade s djecom, knjigama i medijima.
Zadaće školske knjižnice:
- Posuđuje raznoliku građu.
- Pruža informacije i referentne usluge.
- Omogućuje služenje enciklopedijama, rječnicima, pravopisom i ostalim djelima koja čine referentnu zbirku.
- Pomaže djeci pri odabiru građe.
- Uključuje djecu u odabir građe i razvoj knjižničnih usluga.
- Poučava djecu vještinama neophodnim za snalaženje u knjižnici.
- Promiče čitanje i služenje knjigom i drugim izvorima znanja.
- Organizira kvizove i pričaonice.
- Razvija kulturu ponašanja s knjigom.
- Educira roditelje i učitelje.
- Osigurava literaturu za djecu i učitelje.
- Pomaže u pisanju referata i eseja.
- Surađuje s Gradskom knjižnicom, posebno s Odjelom za djecu i mlade.
Djecu treba ohrabrivati da se koriste knjižnicom od malih nogu jer to povećava vjerojatnost da će i ostati korisnici knjižnice. Knjižnica treba svakom djetetu osigurati pravo na
- informaciju
- kulturni razvoj
- razvoj vještina i navika čitanja
- kreativne programe u slobodno vrijeme
- slobodan pristup svim izvorima i medijima
10 PRAVA ČITATELJA :
- PRAVO NA ČITANJE.
- PRAVO NA ZANOS.
- PRAVO NA DOVRŠETAK ČITANJA.
- PRAVO NA PONOVNO ČITANJE.
- PRAVO NA ČITANJE U MIRU I TIŠINI.
- PRAVO NA ČITANJE BILO GDJE.
- PRAVO NA ČITANJE VRIJEDNE LITERATURE, PRIMJERENE DOBI.
- PRAVO NA ČITANJE NAGLAS.
- PRAVO NA RAZGOVOR O PROČITANOM.
- PRAVO NA PRESKAKANJE STRANICA.