Školska knjižnica

Vrijednosti čitanja kao jezične djelatnosti i temelja obrazovanja su nesumnjivo velike, djeluju na um i emocije, razvijaju maštu, jačaju volju i karakter učenika. Pri tome usvojenost tehnike čitanja (brzina, točnost i razumijevanje pročitanog) postaju bitan preduvjet uspješnosti cjelokupnog školskog učenja. Zato planiramo i provodimo s učenicima aktivnosti za razvijanje sposobnosti komuniciranja s pisanim izvorima. Učenike se upućuje u pravilno čitanje (položaj tijela, okretanje stranice pri čitanju, hrbat knjige na stolu) i upoznaje ih se sa značenjem i vrijednostima knjižničnog fonda. U tu svrhu priređuju se izložbe slikovnica i knjiga za pojedine razrede, izbor dječjih listova, izbor iz video i audio programa. 

Djeca knjižnicu doživljavaju kao otvoreno, privlačno i sigurno mjesto, na kojem mogu dobiti informacije koje ih zanimaju, ali i provoditi slobodno vrijeme, pisati zadaću, crtati i učiti. Knjižnica je i mjesto susreta učenika, međusobno ili s knjigom.

Školska knjižnica je namijenjena djeci školske dobi, učiteljima, roditeljima i drugim članovima obitelji, i svim ostalim školskim zaposlenicima i drugim odraslim osobama koje rade s djecom, knjigama i medijima.

Knjižničarka: Renata Volar

Radno vrijeme:

PONEDJELJAK      8:00 – 15:00

UTORAK                   8:00 – 14:00

SRIJEDA                  8:00 – 14:00

ČETVRTAK               8:00 – 14:00

PETAK                       8:00 – 14:00

Knjižnica koristi knjižničarski program  (Metelwin) .   

Ova usluga je namijenjena korisnicima koji s udaljenog računala žele provjeriti posjeduje li knjižnica određeni naslov ili autora, te je li određena knjiga slobodna za posudbu.

Na portalu e-lektire dostupna su cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire i šire. 

Zahvaljujući uključenosti u CARNET-ov pilot-projekt “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola”, portal e-lektire obogaćen je novim lektirnim naslovima i korisnim dodatnim sadržajima. Dodatni sadržaji nadopunjuju lektirno djelo tako da doprinose njegovu razumijevanju te učenike motiviraju i potiču na interakciju i usvajanje znanja.

Među njima vrijedi izdvojiti:

  • bilješke o piscu i djelu koje pored opisa života autora donose i prikaz djela u povijesno-umjetničkome kontekstu
  • rječnike manje poznatih termina, žargona i dijalektalizama
  • audio i video mamce kojima je cilj potaknuti učenike na čitanje cjelovitih lektirnih djela
  • aktivnosti za učenike koji žele znati i naučiti više.

Pored toga, dio lektirnih djela obogaćen je i građom laganom za čitanje te prijevodom multimedije na hrvatski znakovni jezik. Dio djela dostupan je i u Brailleovu digitalnom formatu što učenicima s teškoćama olakšava čitanje i razumijevanje književnoga djela i dodatnih sadržaja.

U suradnji s Ministarstvom kulture i medija RH pokrenuta je online audioknjižnica SLUŠAM KNJIGU u kojoj možete poslušati klasike hrvatske književnosti kao što su Zlatarovo zlato, U registraturi, Priče iz davnine, Alkar, Duga…

Knjige su pročitali profesionalni glumci i lektorirane su.

Poveznica na YouTube kanal SLUŠAM KNJIGU.

 

Skip to content