2023-06-07 17:33:00 Vesela matematika Poznato je da uporaba IKT-a u nastavi ima pozitivne učinke na motivaciju i aktivnost učenika. Korištenje računala u obrazovne svrhe dijeli se na: računalo kao tehničko pomagalo u nastavi (od npr. prezentacija, IKT alata pretraživanja interneta do učenja pomoću računala), računalo kao predmet izučavanja (u nastavi informatike), računalo kao medij za razmjenu znanja (npr. elektronska pošta, forumi, mrežne stranice, baze podataka), računala u administraciji (npr. e-imenici, ISVU sustav) (Radošević Petra,2013.) Učenici 4.c razreda ponavljali su nastavne sadržaje iz matematike na inovativan i njima zanimljiv način – korištenjem QR kodova. QR Code tip je matičnog barkoda koji je prvotno osmišljen za autoindustriju. Zbog svoje brze čitljivosti i mogućnosti velike pohrane podataka sustav je postao popularan i izvan autoindustrije te se počeo koristiti i u obrazovne svrhe. Kod se sastoji od crnih modula raspoređenih u kvadratni uzorak na bijeloj pozadini. Kodirane informacije mogu se sastojati od bilo kakvih podataka (npr. teksta, video ili audio materijala, web poveznica...). QR kodove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova. Nekim su uređajima te aplikacije već tvornički instalirane, a za ostale postoji velik izbor besplatnih aplikacija koje se mogu skinuti s interneta. Korištenjem QR kodova učenici su ponavljali zbrajanje i oduzimanje brojeva do milijun. Radeći u skupinama, učenici su rješavali problemske zadatke riječima koji su bili sakriveni u kodovima. Svoja rješenja pisali su u pripremljenu tablicu, a skupina koja je prva došla do konačnog rješenja bila je pobjednik. Zadak za skupine nalazi se u Prilogu 1. |
I. Osnovna škola Varaždin |