2012-11-13 08:16:46 Kreativnim mišljenjem do znanja Uobičajeno pisanje lektire, ako nismo zaljubljenici u lijepu riječ, postaje mnogima monotono ili se svodi na prepisivačku djelatnost. Upravo stoga odlučili smo krenuti od kreativnog mišljenja koje nam omogućuje da određeni problem, ovdje lektiru, sagledamo s različitih stajališta i prikažemo ju na različite načine i u različitim formama. Takav pristup nam je omogućio da dođemo do novih spoznaja i dubljih misli, da se okušamo kao predavači, glumci, izvjestitelji, spikeri, novinari, govornici, pjesnici, mudraci, crtači stripova… pa smo našem istraživačkom projektu dali naslov Kreativnim mišljenjem do znanja. Nakon te odluke učenici osmih razreda su tijekom listopada iščitavali i istraživali alegorijski roman američkog pisca Richarda Bacha pod nazivom Galeb Jonathan Livingstone. Tko je bio galeb Jonathan? Kako i za što je živio? Na koji je način rješavao svoje životne probleme? Koga je najviše volio? One koji mu otvaraju putove do savršenstva ili one koji ga u svojoj površnosti i neukosti odbacuju i osuđuju? Što je htio da sa sobom ponesemo nakon čitanja i predstavljanja romana? Na ova, i mnoga druga, pitanja učenici su dali svoje odgovore izvodeći znanstveno-umjetnički program u predvorju škole. Vjerujemo da je suradničko učenje nekolicine učenika pomoglo ostalima da bolje shvate ovaj roman o težnji za savršenstvom, ljubavi, poučavanju i učiteljstvu. Cilj nam je bio naglasiti kako našu kreativnost ne smiju zaustaviti negativni stavovi i predrasude kao što su: Ah, to je veliki problem, ja to ne mogu ili ne znam. Ali… ja nisam kreativan. To je djetinjasto. Svi su već sve rekli o tome – uzalud se trudim. Što će misliti drugi koji me gledaju?
Učenice voditeljice pozvale su sve učenike da se ubuduće predaju svojoj znatiželji i kreativnosti koja u njima tinja kao žar, samo treba ispružiti svoja krila i biti spreman za nove letove. Na kraju projekta neki su se učenici osmjelili, ispružili krila svoje kreativnosti i bez prethodnih priprema improvizirali viđeno, ali u novom ruhu i na zanimljiv i zabavan način. Ne treba spominjati da je ovakav rad nagrađen i dobrim ocjenama na zadovoljstvo i učenika i učitelja. Učenike je pohvalila i ravnateljica škole Karmen Hans-Jalšovec istaknuvši mudrost i moralnu i duhovnu ljepotu galeba Jonathana koji leti iz generacije u generaciju i poučava mlade općeljudskim vrijednostima. „Ako svojom jonathanskom težnjom za savršenstvom, za boljim, ljepšim, skladnijim…pokrenete samo jedno mlado biće, onda ćete biti najbolji čovjek i učitelj na svijetu.“
|
I. Osnovna škola Varaždin |