2010-05-07 13:37:00 Radionica kuhanja francuskih specijaliteta U mjesecu travnju i svibnju nastavna tema francuskog jezika kao izborne nastave 6. razreda bila je hrana. Ta je tema jedna od omiljenih učenicima, a obradile su se brojne teme vezane uz nju: obroci u Francuskoj, francuski tradicionalni jelovnik, naručivanje hrane u restoranu, kupovina namirnica u trgovini, anketa o omiljenoj hrani, zdrava prehrana te čitanje recepata francuskih specijaliteta. Kao kruna svog tog napornog rada, u petak 7.svibnja 2010. održala se radionica kuhanja francuskih specijaliteta. Učenici 6.bi 6.c 3.OŠ Varaždin te učenici 6.a, 6.b i 6.c 1.OŠ Varaždin (njih ukupno osamnaest) sudjelovali su u toj radionici. Oni su prvo bili raspoređeni u 3 grupe: A, B i C, u svakoj ekipi po tri učenika obe škole. 1. i 3. OŠ bile su pomiješane u grupama da bi se potakla suradnja obe škole, a ne natjecateljski duh. Ponekim učenicima nije se svidjela ideja što će raditi u grupi s učenicima koje ne poznaju. Kako će s njima surađivati? Bilo je i negodovanja. Ali, prvo netko mora biti nepoznat pa da bi nam kasnije postao prijatelj, zar ne?
„Nismo imali pojma što ćemo kuhati!“ Formirane su grupa A,B i C, ali učenici nisu znali što će koja ekipa pripremati. To nije trebalo biti samo iznenađenje, već i testiranje njihovog snalaženja u čitanju recepata bez da su ga prije ikada vidjeli. Naravno, prije same radionice na nastavi su obrađeni glagoli koji se koriste u receptima, nazivi namirnica, pribora i svih kuhinjskih pomagala.
„Konačno je došao taj dan!“ Nakon nestrpljivog čekanja, došao je taj petak. Učenici obe škole susreli su se u predvorju i zajedno krenuli u blagovaonicu 1.OŠ. Svaka grupa dobila je svoj radni stol i nakon što se smjestila dobila je i recept. Grupa A trebala je raditi na pripremanju predjela, grupa B glavnog jela te grupa C na pripremanju deserta.
„Potpuno smo sami sve morali napraviti!“ Sve namirnice i kuhinjska pomagala bili su raspoređeni na dva zasebna stola. Nakon čitanja prvog djela recepta, učenici su sami morali uzeti potrebne namirnice, pribor i pomagala. Potom su krenuli u rezanje, sjeckanje, valjanje, pranje, miješanje, zamatanje i … sve ostale radnje koje su bile navedene u receptima. Nakon toga kuhanje i pečenje glavnog jela i deserta.
„Kad smo bili gotovi s pripremama postavili smo stol.“ Nakon svih priprema, učenici su očistili stolove, postavili pribor i čekali da se jela ohlade ili ispeku.
Kušanje jela: „Prvo smo kušali predjelo, onda glavno jeli i napokon desert, kao u pravom restoranu. Mmm, nije uopće loše!
Ocjenjivanje: „Nakon kušanja jela morali smo glasati za svako jelo. Predjelo se nekima baš nije svidjelo jer je bilo namirnica koje baš ne voli svi. U glavnom jelu su svi uživali. Naravno, najbolje je bio ocijenjeni desert, ali ne zato što je bio najbolje pripremljeni, već zato što sviiiiii obožavaju deserte! Naša je učiteljica dala izvrsnu ocjenu svim natjecateljima jer su sva jela bila izvrsno pripremljena i imala točno onaj okus koji trebaju imati. Čak je i naša tajnica kušala predjelo, oduševila se za njega i zatražila njegov recept.“
„Ipak nije bilo loše raditi u suradnji s drugom školom!“ Nakon čišćenja stolova i pozdrava svi su krenuli kući u dobrom raspoloženju. Učenici su usprkos početnom negodovanju izvrsno surađivali i pomagali jedni drugima u pripremi recepata. Poneki su se već prije poznavali, ali je bilo i novo započetih prijateljstava. A… što je uostalom važnije od dobrog prijatelja? Rekli bi Francuzi: „Možda samo dobra hrana uz dobrog prijatelja…“
|
I. Osnovna škola Varaždin |