preskoči na sadržaj

I. OSNOVNA ŠKOLA VARAŽDIN

Naziv projekta: Modernizacija rada i osuvremenjivanje nastavnog procesa I. osnovne škole Varaždin primjenom IKT-a

Voditelj projekta: Tea Pavičić, mag. prim. educ.


Ciljevi koji se postižu provedbom predloženog projekta:

Informacijsko-komunikacijska tehnologija sve više zauzima svoje mjesto u obrazovanju, stoga je vrlo važno osvijestiti učenike i pokazati im na koji se način tehnologija može koristiti u obrazovne svrhe. Kroz ovaj projekt učenici uviđaju korisnost i važnost tehnologije te mogućnosti koje im se nude. Osuvremenjivanje nastavnog procesa jedan je od načina da nastavu učinimo zanimljivijom, kvalitetnijom i da je približimo učenicima, a samim time bližimo se i glavnom cilju modernizacije koji je ujedno i cilj Europe 2020.

Ciljevi projekta također su u skladu sa strategijom Europe 2020, a to su:

  • Poboljšanje kvalitete i učinkovitosti sustava obrazovanja i osposobljavanja
  • Povećanje kreativnosti i inovacija, uključujući poduzetništvo, na svim razinama obrazovanja i usavršavanja
  • Promicanje jednakosti, socijalne kohezije i aktivnog građanstva
  • Poboljšanje kvalitete rada učenika s posebnim potrebama

Učenje uz pomoć tehnologije omogućuje učenicima prikaz i razumijevanje nastavnog sadržaja kroz više aspekata uključujući različite dimenzije i mogućnosti. Dokazano je da učenje popraćeno vizualnim, auditivnim i slikovnim sadržajima donosi znatno bolje rezultate od klasične nastave i samo tekstualnog prikaza sadržaja. Posebnu važnost tehnologija ima u korištenju kod prirodnih grupa predmeta (matematika, fizika, kemija) gdje su nastavni sadržaji apstraktni i učenicima teže razumljivi. Također, tehnologija uvelike olakšava učenje i podučavanje učenika s posebnim potrebama te im svojim mogućnostima olakšava svladavanje nastavnog sadržaja.

Osim mogućnosti korištenja tehnologije, učenici imaju mogućnost izraziti svoju kreativnost, aktivnije se uključiti u odgojno-obrazovni proces te kritički razmišljati i razvijati pozitivan stav prema tehnologiji. Posebno je važno naglasiti da će uvećana upotreba IKT tehnologija u procesu pripreme, poučavanja i testiranja smanjiti potrebu za korištenjem papira i stoga doprinijeti očuvanju okoliša, kao horizontalnoj temi svakog programa EU.


Plan rada

Projekt bi započeo u rujnu 2016. s početkom nove školske godine i trajao bi do rujna 2018. – dvije godine (24 mjeseca).

U projekt implementacije IKT-a u obrazovni sustav bili bi uključeni učenici razredne nastave (1.-4. razred), a posebna pažnja stavila bi se na učinke korištenja tehnologije u radu s darovitim učenicima i učenicima s posebnim potrebama (disleksija, disgrafija, ADHD,…).


Planiran broj učenika koji bi bio uključen u projekt:

Prvi razred – 23 učenika
Drugi razred – 22 učenika
Treći razred – 22 učenika
Četvrti razred – 23 učenika
Učenici s poteškoćama – 10
Daroviti učenici – 10
UKUPNO: 110 učenika


Nove tehnologije – pametni ekran i tableti, koristile bi se kao pomoćno nastavno sredstvo u podučavanju obrazovnih predmeta (hrvatski jezik, matematika, priroda i društvo) i tako omogućili učenicima lakše i brže razumijevanje nastavnog sadržaja, aktivnije uključivanje u nastavni proces te učinkovitiju provjeru stečenih znanja s jasnim povratnim informacijama i objašnjenjima. Nastava uz pomoć tableta realizirala bi se na 60 % gradiva:

  • 20 % od planiranih sati tehnologija bi se koristila u uvodnom dijelu sata kao  motivacijsko sredstvo
  • 20 % kao pomoćno sredstvo za obradu i lakše razumijevanju nastavnog sadržaja
  • 20 % kao sredstvo za provjeru učinka nastavnog sata. 

Projekt u trajanju od dvije godine (24 mjeseca) realizirat će učiteljice razredne nastave osposobljenje i educirane za rad uz pomoć tehnologije. Nositeljica projekta kao jedina predstavnica iz Hrvatske sudjelovala je na međunarodnoj Erasmus+ edukaciji u Španjolskoj pod nazivom "Tap-Swipe-Pinch. Tablets changing the way to learn and teach" te stekla potrebne kompetencije za rad s učenicima uz pomoć tableta. Osim učiteljica razredne nastave, u projekt bi bila uključena psihologinja škole koja bi koristila tehnologiju u radu s posebnim skupinama učenika te ostali učitelji uključeni u projekt mobilnosti i stručnog usavršavanja.

Kako bi sudionici projekta naučeno prenijeli na nastavno i stručno osoblje u cilju podučavanja i motivacije istih za korištenjem IKT-a u svome radu, održat će se nekoliko predavanja na stručnim skupovima koji će biti organizirani na županijskoj razini. Spomenuta izlaganja sudionici će prezentirati na stručnom skupu za  učitelje razredne nastave, stručnom skupu za psihologe te na skupu za ravnatelje. Također, osim teoretskog i praktičnog djela, učitelji i stručni suradnici dobit će materijale, aplikacije i prezentacije koje će moći koristiti u svome radu.


Očekivani rezultati

Nakon realizacije dvogodišnjeg projekta „Modernizacija rada i osuvremenjivanje nastavnog procesa I. Osnovne škole Varaždin primjenom IKT-a“ očekivani rezultati su:

  • 60 % učenika aktivnije će se uključiti u nastavni proces i biti će motiviraniji za rad
  • 40 % učenika lakše će savladavati nastavno gradivo i postizati bolji uspjeh u školi
  • 30 % učenika s poteškoćama postizati će bolje rezultate koristeći tehnologiju
  • 70 % darovitih učenika bit će motiviranije za rad

Ocjenjivanje rezultata projekta

Kako bi utvrdili učinke korištenja tehnologije u nastavi, provodit će se istraživanja na učenicima kojima će se ustanoviti njihovo početno stanje te pratiti i ustanoviti njihov napredak uzevši u obzir tri aspekta: uspjeh učenika, motivaciju i aktivnost učenika na satu.  U svrhu istraživanja biti će oformljena kontrolna skupina (učenici koji će raditi na klasičan način) i skupina učenika koja će raditi uz pomoć tehnologije.

Obzirom na način korištenja tableta, učenici su podijeljeni u tri skupine:

  • Kontrolna grupa – 3. a i 4. a razred
  • Prva eksperimentalna grupa – 3. b i 4. b razred
  • Druga eksperimentalna grupa – 3. c i 4. c razred

Prva eksperimentalna grupa - 50% sati nastave u jednom polugodištu  informacijsko-komunikacijska tehnologija  će se koristiti u uvodnom (motivacijskom) dijelu sata.

Druga eksperimentalna skupina - 50% sati nastave u jednom polugodištu informacijsko-komunikacijska tehnologija se koristila u završnom dijelu sata (provjera usvojenosti nastavnog sadržaja)

Kontrolna skupina – obrada istih nastavnih sadržaja na tradicionalan način – bez primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije

50% sati odnosi se na ukupan broj sati jednog polugodišta, što znači da će učenici obje skupine nastavu matematike, prirode i hrvatskog jezika uz pomoć tableta raditi 2 sata tjedno, jedna skupina u motivacijskom, a druga u završnom dijelu sata.

Sve skupine učenika obrađivati će isto nastavno gradivo, te imati iste provjere znanja, samo na drugačiji način kako bi ih kasnije mogli uspoređivati i pratiti rezultate. Rezultati istraživanja biti će objavljeni na konferencijama ili u znanstveno-istraživačkim radovima kako bi bili dostupni široj javnosti.

Usvojenost i razumijevanje nastavnog sadržaja te uspjeh učenika provjeravat će se testovima znanja nakon svake obrađene cjeline, a zadovoljstvo učenika i motivacija nastavom mjerit će se anketnim upitnicima. Rezultati istraživanja biti će objavljeni na konferencijama ili u znanstveno-istraživačkim radovima kako bi bili dostupni široj javnosti. 


Novinski članci:

varaždinski.hr

index.hr

varaždinske vijesti

eVaraždin

dnevnik.hr

24 sata


Fotogalerija


CMS za škole logo
I. OSNOVNA ŠKOLA VARAŽDIN / Kralja Petra Krešimira IV. 10, HR-42000 Varaždin / os-prva-vz.skole.hr / ured@os-prva-vz.skole.hr
preskoči na navigaciju