Obilježen Dan ružičastih majica i u našoj školi
Autor: Valentina Bolčević Novak, Sara Fabić, 5. 3. 2024.
Posljednju srijedu u veljači tradicionalno se obilježava diljem škola u Hrvatskoj Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja, tzv. Dan ružičastih majica. Ovaj običaj nastao je 2007. godine u jednoj kanadskoj školi, gdje je dječak u znak podrške majci oboljeloj od karcinoma dojke došao obučen u ružičastu majicu, zbog čega je doživio izrugivanje i verbalno nasilje od strane vršnjaka. Međutim, kako bi mu dali podršku, a ujedno ukazali i na problem vršnjačkog nasilja u školama, prijatelji iz njegovog razreda počeli su sljedećih dana dolaziti u školu također obučeni u ružičaste majice.
Unatoč sve većoj osviještenosti, u našem je društvu vršnjačko nasilje i dalje ozbiljan problem s kojim se svakodnevno suočavaju mnoga djeca i mladi. Stoga je neophodno da svi zajedno u našoj školi – učenici, učitelji i roditelji – budemo ujedinjeni i ustrajni u cilju da svakom učeniku boravak u istoj učinimo ugodnim, sretnim i sigurnim. Važno je da svi zajedno čvrsto poručimo: Nasilje prestaje ovdje!
U tjednu od 26. 2. do 1.3. u našoj školi smo različitim aktivnostima obilježili Dan ružičastih majica.
Jedna od aktivnosti bio je natječaj za najbolju priču na temu „Nasilje prestaje ovdje“ kojeg su organizirale pedagoginja Valentina Bolčević Novak i psihologinja Sara Fabić. Na natječaj je pristiglo ukupno 9 radova. Učenici su anonimnim glasovanjem odabrali 3 najbolje priče. Treće mjesto osvojila je Zita Bošnjaković (4.b), drugo mjesto Ira Hranić (4.b), dok je nagradu za prvo mjesto odnijela Ria Hranić (6.a). Priče su istaknute na panou u holu škole.
Uz natječaj, stručne suradnice pripremile su jednu radionicu za niže razrede i jednu radionicu za više razrede. Učenici viših razreda sudjelovali su u radionici pod nazivom „Budi nekom plus“ na satu razrednika. Cilj radionice bio je osvijestiti pitanje vršnjačkog nasilja (naročito dimenziju etiketiranja i izoliranja pojedine djece i mladih), razviti empatiju i razumijevanje za različitosti u tinejdžerskoj dobi, naučiti više o potrazi za vlastitim identitetom i poteškoćama s kojima se susreću djeca i mladi koji „odstupaju“ od određenih društvenih normi ili koji se na bilo koji način percipiraju drugačijima. Radionica se dotiče i teme usamljenosti tijekom odrastanja, kao i teme kreativnosti i umjetnosti kao načina izražavanja i pronalaska sebe. Zajednički su trebali osmisliti afirmacijsku poruku i napisati ju na plakatu. Svi plakati prikazani su u holu škole.
Učenici nižih razreda sudjelovali su u radionici „Glistograd“. Ciljevi radionice bili su prepoznati različitosti kao posebnosti koje možemo podijeliti s drugima i međusobno učiti jedni od drugih, prihvatiti neka obilježja ili karakteristike koje imamo, a zbog kojih se trenutno možda ne osjećamo dobro te razmisliti kako ih upotrijebiti kao našu snagu. Učenici su izradili svoje vlastite Glistograde koje smo sakupili i prikazali u holu škole. Također, učenici 3. razreda osmislili su priču i napravili stripove na temu vršnjačkog nasilja.
Navedenim aktivnostima željeli smo iskazati jasni stav prema nasilju kao neprihvatljivoj pojavi, potaknuti učenike da svaku vrstu nasilja prijave odrasloj osobi te stvoriti sigurno ozračje u školi za sve učenike. Obukavši ružičaste majice željeli smo naglasiti važnost međusobne tolerancije, uvažavanja, poštovanja i suzbijanja svakog oblika nasilja među djecom i mladima.