eTwinning projekt “Safer Internet Day 2024: The AI Ethical Adventure for Young Netizens”
Autor: Tamara Ređep, 20. 5. 2024.
Učenici I. osnovne škole Varaždin u sklopu nastave Informatike sudjeluju u eTwinning projektu “Safer Internet Day 2024: The AI Ethical Adventure for Young Netizens” čiji je ciUlj osnažiti nastavnike i učenike u učenju o važnosti etičke prakse u umjetnoj inteligenciji i njihove ključnu ulogu u poticanju sigurnog online okruženja. Projekt je započeo u studenom 2023. godine, a provodi ga učiteljica informatike mr. sc. Tamara Ređep.
U sklopu projekta učenici su mogli preko dostupnih online izvora proučavati edukativne materijale o etičkim pitanjima AI koji su primjereni dobi učenika od 12 do 15 godina, te su na taj način prošili svoje znanje, ali i istraživačke vještine. Učenici su također sudjelovali u radionici “AI for Oceans“ dostupnoj na stranici Code.org, u sklopu koje su trenirali modele strojnog učenja te su tako učili o strojnom učenju i etičkoj upotrebi AI. Svoju kreativnost pokazali su i razvijali primjenjujući generativne alate AI za stvaranje različitih digitalnih sadržaja. Prva takva aktivnost uključivala je izradu logotipa projekta, kojeg su učenici I. OŠ Varaždin izradili u programu Microsoft Bing image creator. Potom su slijedile suradničke aktivnost, a prva je bila stvaranje podcasta o etici AI. Svaka škola je odabrala neku od ponuđenih tema, pa su tako učenici I. OŠ Varaždin izrađivali video o tome kako AI utječe na naše svakodnevne živote, od pametnih domova do osobnih asistenata. Slijedeća suradnička aktivnost uključivala je izradu zajedničke prezentacije u alatu Canva a koju su učenici I.OŠ Varaždin nadopunili temom o AI i obrazovanju.
Iako je projekt još uvijek u tijeku, njegov temeljni cilj je ostvaren. Učenici su sudjelujući u različitim projektnim aktivnostima stekli razumijevanje osnovnih koncepata umjetne inteligencije, njezine primjene i utjecaja na svakodnevni život. Također, naučili surađivati u online okruženju, ali i razvijati kritičko mišljenje te sposobnost kritičke analize etičke primjene umjetne inteligencije.